Webinar: Yes, we’re open - Gastvrije en veilige (winkel)gebieden

Webinar

Kosten: Gratis voor deelnemers DNWS en relaties van Stad&Co. Anders: 49,50
Locatie: Online

Winkels en horeca zijn weer open! Dat betekent ook dat gasten en klanten méér dan welkom zijn! Hoe zorg je dat je samen veilig en coronaproof bent, en gastvrij en aantrekkelijk? Hoe verleid je de gasten en klanten in jouw gebied de coronamaatregelen te respecteren, zonder dwang of drang? Welke hulpmiddelen en technieken zijn er? En wat kun je doen als het té druk wordt? In het webinar Yes, we’re open presenteren DNWS en Stad & Co op donderdag 2 juli in 1,5 uur actuele en direct bruikbare kennis en praktische tips voor coronaproof gastvrije en veilige winkel- en horecagebieden in heel Nederland.

Meer informatie Aanmelden

Programma 

10.00 - 10.10 uur             Opening door Hester Bunnik (DNWS) en Nicole Haas (Stad & Co)  
10.10 - 10.25 uur             Succesfactoren Eindhovense aanpak en binnenstedelijke samenwerking, door Eugène      van Gerwen (Stad & Co) 
10.25 - 11.15 uur             Verdiepende sessie (keuze uit vier, met live chat en mogelijkheid voor vragen) onder leiding van een praktijkexpert  
11.15 - 11.30 uur             Samenvatting en afsluiting   

Kosten

Gratis voor deelnemers van DNWS en relaties van Stad & Co. Ben je geen relatie of deelnemer? Dan betaal je € 49,50,- ex btw. Voor inschrijven met meer dan twee personen van dezelfde organisatie geldt: derde inschrijver gratis. 

Vier sessies (maak één keuze) 

Let op: je kan maar deelnemen aan één deelsessie. Achteraf ontvang je alle linkjes van de verdiepingsessies, zodat je ze nog terug kan kijken. 

Sessie 1: Say cheese! Een aantrekkelijke binnenstad voor toeristen en dagjesmensen 

In het centrum van Gouda komen winkelen, cultuur, historie en leisure sinds jaar en dag op een aantrekkelijke manier samen. De middelgrote stad, in binnen- en buitenland zou dit jaar een nieuwe toeristische trekker krijgen: de Cheese Experience. De vertraging die ontstond door de coronacrisis, is inmiddels weer ingelopen. Gouda is klaar om dagjesmensen en toeristen te verwelkomen! Maar hoe zorgt je in deze tijd voor een gastvrije en aantrekkelijke binnenstad? En welke rol speelt de toeristische trekker in Gouda hierin? Centrummanager Hans van Aalst vertelt hoe zij dit voor elkaar krijgen en met alle betrokken partijen samenwerken om juist nu bezoekers gastvrij en veilig te ontvangen. Meld je hier aan >> 

Sessie 2: Rechts aanhouden alstublieft! Crowd management tijdens corona

Het wordt steeds drukker op straat. Fijn, maar ook uitdagend! In winkels worden looproutes en richtlijnen vaak duidelijk gecommuniceerd, maar hoe pak je dat aan in de openbare ruimte? Bastiaan Overeem van Netherlands Board of Tourism & Conventions (NBTC) en Syan Schaap van Event Safety Institute nemen je mee in de wereld van crowd management in de openbare ruimte. Zij verdiepen zich al jaren in het sturen en reguleren van bezoekersstromen op toeristische plekken en grote evenementen in Nederland. Vanuit deze kennis geven zij waardevolle tips en delen ze praktijkvoorbeelden uit verschillende gemeenten. Meld je hier aan >>

Sessie 3: Goedemorgen, waar kan ik je mee beïnvloeden?

Nudging betekent mensen een ‘duwtje’ geven in de gewenste richting via subtiele aanpassingen in de omgeving. Denk bijvoorbeeld aan de sticker van een vlieg in de urinoirs op Schiphol, die mannen beter laat ‘mikken’. Een goede nudge stimuleert dus gedrag; op een onbewuste manier en vaak met een knipoog. Ideaal voor winkel- en horecagebieden die op zoek zijn naar positieve manieren om het gedrag van bezoekers en bewoners te beïnvloeden. Gedragspsycholoog Bob van Dam van D&B laat je in deze sessie zelf ervaren hoe onbewuste prikkels je gedrag sturen en introduceert de quickscan ‘Grip op gedrag’. Deze sessie geeft je zo niet alleen inzicht in gedrag aan de hand van theorie- en praktijkvoorbeelden, maar ook concrete handvatten om zelf met deze kennis aan de slag te gaan. Meld je hier aan >>

Sessie 4:  Gastheerschap 2.0

Lange tijd hingen er borden met ‘Blijf thuis!’ boven de snelwegen. Nu veel coronamaatregelen stap voor stap worden versoepeld, komen ook gasten en bezoekers weer terug. Hoe ontvangen winkel- en horecagebieden iedereen gastvrij én veilig? De kunst is mensen op de juiste manier te prikkelen, uit te dagen en te motiveren om de nieuwe werkelijkheid te respecteren. Gastvrijheidsexperts Milo Berlijn en Kyra van Daatselaar van Trainmark nemen deelnemers mee langs talloze voorbeelden van coronaproof gastvrijheid. Hoe laat je mensen ontspannen zonder de regels te verwaarlozen? Hoe zorg je dat zowel bezoekers als medewerkers weer graag komen? Wat is het effect van lokaal gastheerschap en hoe toon je dat in woord en daad? Een sessie vól voorbeelden van hoe een simpel, positief gebaar tot een groots effect kan leiden. Meld je hier aan >>


Deel deze pagina