Eerste hulp bij online retail


Hulp bij online retail: inschrijving gesloten


INSCHRIJVING VOOR DIT INITIATIEF IS GESLOTEN!


Mocht je alsnog interesse hebben in ondersteuning (door studenten) voor een van de vraagstukken, of heb je een ander vraagstuk waar je mee geholpen wil worden? Stuur dan een e-mail naar e.r.mooiman@hva.nl met je contactgegevens en het vraagstuk waar je mee zit. Wij zetten je dan op een wachtlijst en kijken in een later stadium of we je op een andere manier alsnog kunnen helpen.

Vraagstukken waaruit retailer kan kiezen

1. Hulp/advies bij online activiteiten, hoe ga ik online? En wat is daarvoor nodig?

Ik zie als retailer noodzaak om online te gaan verkopen, maar wat heb ik daarvoor nodig? En welke keuzes maak ik als het gaat om de soort website, zoals een eigen website, collectieve website (lokaal/landelijk bereik) of webshop? Hoe richt ik een website in en welke functionaliteiten zijn daarvoor belangrijk? Moet ik met een leverancier in zee, zoals een webbouwer, of kan ik het beter zelf doen? En welke eisen en vragen stel ik dan aan zo'n bureau?

2. Hulp/advies bij inventarisatie en advies voor producten en voorraadbeheer

Ik wil als retailer online mijn producten gaan verkopen, maar hoe bepaal ik welke producten dat zijn? Bied ik mijn hele assortiment aan of maar een deel hiervan? En waarom? En hoe regel ik het voorraadbeheer van deze producten? Waar kan ik mijn producten het beste aanbieden? Ga ik voor een eigen website, collectieve website (lokaal/landelijk bereik?) of webshop? Of kies ik om mijn producten te verkopen via een marktplaats zoals bol.com?

3. Hulp/advies bij marketingstrategie: hoe vinden klanten mijn website?

Ik heb een website waar mijn online producten worden aangeboden, maar hoe ga ik deze website marketen? Welk verhaal vertel ik aan welke doelgroep? Hoe zorg ik dat consumenten mijn website online vinden, op mijn website blijven en ook daadwerkelijk aankopen doen? Welke marketingstrategie is voor mij de beste en welke stappen moet ik hiervoor zetten? En hoe zorg ik dat mijn online strategie van meerwaarde is voor mijn fysieke winkel?


Hoe het werkt

Kies als retailer een van bovenstaande vraagstukken die het beste aansluit bij de online ambities van jouw winkel. Meld je aan voor dit product via het formulier, dan gaan wij op zoek naar een student of projectgroep die je hierbij op afstand kan helpen. Zodra wij die gevonden hebben, koppelen wij de juiste contactpersoon aan jou per e-mail. Verdere verfijning van de opdracht en/of werkzaamheden, wordt besproken tussen student, hogeschool begeleider en retailer. We kunnen niet garanderen dat we een student voor je vinden, maar doen ons best om je te koppelen. Wél nemen we binnen een week contact met je op.

Wat verwachten wij van jou als retailer?

Als een student voor je aan de slag gaat, verwachten we dat de retailer wekelijks contact heeft met de student (of projectgroep). Te denken valt aan 1 tot 2 uur per week tijd voor de student(en). Zo kunnen eventuele tussenproducten en de voortgang besproken worden, wordt de student goed begeleid en kan hij/zij voor jou het beste resultaat neerzetten.

Wat kan je van ons verwachten?

De studenten voeren de werkzaamheden op afstand uit, tussen mei en juli 2020. Het Retail Innovation Platform heeft hier een matchmakingfunctie: wij zoeken naar een match tussen de retailer (opdrachtgever) en student (hogeschool) en koppelen die aan elkaar. Het resultaat dat je als retailer kan verwachten zijn met name concrete en bij jouw winkel en mogelijkheden passende adviezen met betrekking tot het gekozen vraagstuk.