5 trends in consumentengedrag
Nieuwsbericht
Bron: Retail Innovation Platform
Eveline van Zeeland, lid van het Retail Innovation Platform en associate lector bij Fontys Hogescholen, voerde een trendanalyse uit over consumentengedrag en ontdekte 5 actuele trends. Ze zet deze trends op een rij in haar blog. Belangrijke ontwikkelingen die volgens haar belicht moeten worden om beter in te kunnen spelen op de behoefte van de klant.
Eveline typeert deze trends als een bepaald soort consument. Zo heeft ze het over de volgende typen: de verslaafde consument (richt zich op verslavingsgevoeligheid van mensen, zoals verslaafd zijn aan social media), een eenzame consument (de eenzaamheidsepidemie doordat er veel meer online gebeurd), een minimaliserende consument (minimalisme wordt ‘een way of life’), de bezitloze consument (voorkeur voor abonnementen, ervaringen en belevenissen), robot-consument (maken virtuele assistenten straks de koopbeslissing?)
In haar blog omschrijft ze alle soorten en verwijst ze naar diverse onderzoeken die deze trends en types ondersteunen. Benieuwd naar de verschillende soorten gedragingen van de consument?
Lees hier de blog