De invloed van winkelpersoneel op online reviews

Nieuwsbericht

Bron: Retail Innovation Platform

Associate professor Tibert Verhagen van de Hogeschool van Amsterdam (Centre for Market Insights) heeft samen met onderzoekers Jani Merikivi en Willemijn van Dolen een artikel geschreven over multichannel retail.

Zij onderzoeken of de interactie met winkelpersoneel uit de fysieke winkel invloed heeft op de review van een consument over die online (web)winkel. Gebaseerd op de huidige data en resultaten lijkt deze aanname inderdaad het geval te zijn. Om dit te bevestigen onderzoeken zij middels empirisch onderzoek of de kenmerken ‘competentie’ en ‘vriendelijkheid van het winkelpersoneel’ invloed hebben op de positieve of negatieve evaluatie van een online shop van dezelfde winkel. Het onderzoek wordt uitgevoerd aan de hand van consumentengegevens van twee Nederlandse multichannel retailers. Het artikel is geaccepteerd door journal Psychology & Marketing en wordt in het april-nummer van 2019 gepubliceerd!


Deel deze pagina

RetailInnovationPlatform RInPcirculaireconceptenduurzaamheid RInPcustomerexperiencetechnologie RInPdatadrivenretailecommerce RInPskillscompetenties RInPtoekomstbestendigewinkelgebieden RInPveranderendconsumentengedragnieuwebusinessmodellen