STOREY: Haags Retailpunt en De Haagse Hogeschool

Ondernemen kan soms als eenzame business aanvoelen. Bijvoorbeeld als je voor de 23e keer het marketingwiel blijkt te hebben uitgevonden. Wat zijn nu eigenlijk de best practices op het gebied van bijvoorbeeld marketing of merchandising? Met het project Storey trakteren ondernemers elkaar op een rondje van de zaak.

Ondernemen kan soms als eenzame business aanvoelen. Bijvoorbeeld als je voor de 23e keer het marketingwiel blijkt te hebben uitgevonden. Of wanneer je ontdekt dat jouw wiel
beduidend vierkanter is dan dat van anderen. Wat zijn nu eigenlijk de best practices op het gebied van bijvoorbeeld marketing of merchandising? Hoe betrek je klanten intensiever bij je
activiteiten? Waar gaan ze kikker-breed van glimlachen? En waar worden ze gezond hebberig van? Storey, een initiatief van Haags Retailpunt, maakt een eind aan onderneemzaamheid.

Met het project Storey trakteren ondernemers elkaar op een rondje van de zaak. Oftewel:een dagje bij elkaar stagelopen. Zo leert klein van groot, retail van hospitality, de binnenstad
van Scheveningen et cetera. Er zijn talloze combinaties te maken. Met Storey wil het Haags Retailpunt ondernemers verbinden en inspireren, zodat de stad een nog aantrekkelijker en
vernieuwender ondernemersklimaat krijgt. De Haagsche Hogeschool gebruikt Storey als lab voor onderzoek naar ondernemersskills voor Future Proof Retail.

Hop & Stork en Hotel Indigo

Anil Soekhoe heeft een passie voor koffie en chocola. Met Hop & Stork toverde hij zijn passie om in werkelijkheid. Gastvrijheid is voor hem een kernwaarde. En waar kun je dat beter
leren dan in een tophotel? Uiteraard is Anil goed voorbereid. Naast tal van vragen, heeft hij een originele manier om zijn Haagse chocola onder de aandacht te brengen. Bekijk de
video van Anil:

Hier vind je video's van andere ondernemers: www.haagsretailpunt.nl/video-s.

Lessons learned:

  • Ondernemers bilateraal met elkaar in contact brengen, betekent toegevoegde waarde. De behoefte is groot onder lokale retailers om te leren en samen te werken met andere ondernemers. Ondanks dat dit al wordt gedaan op allerlei niveaus, denk aan lokaal inkopen, is de verleiding groot om over te gaan tot de orde van de dag.
  • De match tussen ondernemers, die aan elkaar zijn gekoppeld, moet wel complementair zijn. Op die manier kunnen ze elkaar versterken en ontstaan er kansen om samen te werken. Ondernemers in hetzelfde speelveld kunnen veel van elkaar leren, maar een spin-off blijft vaak uit.
  • Retailers sluiten het liefst aan als netwerken en leren wordt aangeboden in de eigen wijk.

Deel deze pagina

case Inretail Retailagenda