Kenniscreatie en innovatie

Kenniscreatie & innovatie vormen de basis voor een sector die toekomstbestendig en aantrekkelijk is en blijft. Op allerlei plaatsen (op straatniveau in winkelgebieden, bij retailers en bij lokale overheden) en met inzet van uiteenlopende nieuwe methoden vindt (digitale) innovatie in de retail plaats.

De Retailagenda ondersteunt en initieert initiatieven die helpen om de innovatie in de sector te vergroten. Dit doet de Retailagenda o.a. door:

  • het opzetten van Retailinnovatielabs waar innovatie toepassingen in de praktijk worden ontwikkeld en getoetst;
  • het uitzetten van Retailinnovatie-challenges, waarbij de sector aangeeft welke vraagstukken in een Retailinnovatielab uitwerkt moeten worden;
  • het organiseren van intervisies, waarbij gemeenten en andere partijen kennis en ervaring uitwisselen;
  • het doen van onderzoek en het uitbrengen van publicaties en toolkits;
  • het bundelen van kennis op Retail Insdiders.

Lees hier meer over de actiepunten en de status van dit thema.

Projectleider

Tessa Vosjan
tessa.vosjan@retailland.nl
06 53 37 56 01