Hoe een Workforce management tool de customer experience verbetert in de winkels.

Advertorial

Bron: Fashion United

De opkomst van robots, kunstmatige intelligentie en moderne techniek heeft geleid tot grote veranderingen in alle sectoren – en de retail is geen uitzondering. Vorig jaar bedroeg de wereldwijde e-commerceverkoop van de detailhandel ongeveer 2,8 triljoen dollar en de verwachting is dat dit alleen meer meer zal groeien. E-commerce heeft, naast vele andere ontwikkelingen, een behoorlijk effect gehad op de rol van winkels.

 

De meerderheid van de moderne consumenten die gewoon een aankoop willen doen, kan dat eenvoudig online doen. Wanneer een klant een winkel binnenstapt, zijn ze op zoek naar iets anders. Ze willen een ervaring hebben, een connectie met een merk. Dit kan iemand zijn die een high-end modeontwerperswinkel binnenloopt om door de nieuwste stijlen te bladeren, een warenhuis binnenkomt die geïnspireerd wil zijn om hun nieuwe woning te decoreren en zelfs iemand die een supermarkt binnenstapt voor een snelle en plezierige service.

Aan de steeds evoluerende verwachtingen van de moderne consument, moeten retailers zich aanpassen. De customer experience die klanten zoeken, komt niet alleen uit de winkel zelf, maar ook uit de medewerkers. Naarmate customer experience belangrijker en belangrijker wordt, is het van het grootste belang om een betrokken en deskundig medewerkers te hebben die de juiste service kunnen bieden.

De beschikking hebben over medewerkers die echte aandacht hebben voor de klant en die een bijdrage leveren aan de customer experience, zullen er voor zorgen dat de omzet zal stijgen en de klant vanwege de positieve ervaring zal terugkeren.

Maar hoe kunnen retailbedrijven ervoor zorgen dat medewerkers de juiste customer experience bieden die klanten verwachten en dat de winkels optimaal functioneren?

Een goed startpunt is retail workforce management, tools die specifiek gebouwd en geoptimaliseerd zijn voor retailers. SameSystem is één van deze systemen, speciaal gemaakt voor retailers.

Net zoals de moderne technologie ons e-commerce heeft opgeleverd, heeft het ook de ontwikkeling mogelijk gemaakt van intelligente systemen die het runnen van een winkel efficiënter maken. Er worden eindeloze hoeveelheden gegevens verzameld over het online shopgedrag van klanten, dus waarom zou u ook geen gebruik maken van in-store- gegevens?

Een juiste workforce management oplossing zorgt voor een eenvoudige werking en verwerking van administratieve taken binnen het gehele bedrijf, terwijl er tegelijkertijd gegevens worden verzamelt om de activiteiten in de winkels onmiddellijk te verbeteren.

Weten wanneer uw klanten in de winkel zijn, is van cruciaal belang en vervolgens het hebben van de juiste medewerkers op het juiste moment in de winkels. Stel u voor dat u een nauwkeurig overzicht heeft op basis van verschillende gegevens zoals de stroom van klanten gedurende de dag, het gemiddelde aantal transacties dat elke verkoopmedewerker in een uur kan verwerken en of er personeel tijdelijk op de werkvloer staat gepland, bijvoorbeeld voor het verwerken van binnenkomende goederen of het merchandisen van de winkel.

Met deze informatie zijn shopmanagers er zeker van dat de meest deskundige en goed presterende verkoopmedewerkers zich op de werkvloer bevinden op het drukste moment van de dag, waardoor de customer experience verbetert en er meer verkopen zullen plaatsvinden.

Investeren in retail workforce management opent de deur naar talloze mogelijkheden om uw retail-activiteiten te verbeteren. Het verminderen van administratieve taken en het verzamelen van winstgevende gegevens stelt iedereen in staat meer aandacht te besteden aan de verkoop en in de winkel, wat uiteindelijk de beste customer experience voor klanten oplevert.

Wilt u meer weten over hoe SameSystem’s retail workforce management tool uw omzet kan verhogen? Klik hier.


Deel deze pagina

Techniek