Data driven retail en e-commerce

Dankzij het internet hebben retailers vandaag de dag de beschikking over een breed scala aan online marketing- en verkoopkanalen. Voor veel retailers maken deze kanalen reeds een onmisbaar onderdeel uit van hun business model, maar er zijn nog ook legio retailers die worstelen met de vraag hoe deze kanalen (effectief) te incorporeren in hun strategie.
 

Door e-commerce neemt ook de concurrentie toe van buitenlandse marktpartijen en retailers, maar ontstaan tegelijkertijd nieuwe mogelijkheden om internationale klantgroepen te bedienen. Retailers zoeken naar antwoorden hoe om te gaan met deze internationale kansen en bedreigingen.

De inzet van online marketing- en verkoopkanalen genereert tevens een continue stroom aan (klant)data die retailers kunnen gebruiken om de klantervaring te verbeteren. Echter, een transformatie naar datagedreven organisatie blijkt een grote uitdaging voor veel retailers.

Binnen dit thema wordt daarom onderzoek gedaan naar (het succes van) de (internationale) e-commerce en omnichannel activiteiten en het gebruik van (klant)data voor marketing en operationele processen binnen retailorganisaties.

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld je aan voor het laatste nieuws over retailinnovatie!

Aanmelden



Bekijk alle publicaties

Verdieping

Publicaties

Bekijk alle publicaties


Aangesloten kennisinstellingen

Deel deze pagina