Circulaire concepten en duurzaamheid in retail

De grenzen van puur economisch groei zijn bereikt. Klimaatafspraken en VN Sustainable Development Goals zorgen voor nieuwe regulaties vanuit de overheid, maar ook consumenten gaan bedrijven steeds meer afrekenen op de duurzaamheid van hun producten, diensten en processen.
 

Welke rol spelen deze ontwikkelingen in de retail? Op welke niveau’s kunnen organisaties inspelen en winst halen uit deze nieuwe verwachtingen? Dat kan door processen circulair te maken, materialen te hergebruiken en zo min mogelijk afval te produceren. Maar ook door businessmodellen die op gebruik van producten gebaseerd zijn of die sociale doelen, naast economische doelen, nastreven.

Juist onderzoek kan op dit themagebied de nodige veranderingen in de retail helpen aanjagen.

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld je aan voor het laatste nieuws over retailinnovatie!

Aanmelden


Bekijk alle publicaties

Verdieping

Publicaties

Bekijk alle publicaties


Aangesloten kennisinstellingen

Deel deze pagina
logo amsterdam university of applied sciences
logo saxion hogeschool